30 October, 2015

Lone Ranger sampai ke stesen UKM

Assalamualaikum. lama sangat dah aku biarkan belog aku ni senyap. huhu.aku just nak cite je ceghita aku pergi Melaka dgn kawan baik aku Khadijah n Syakinah. Khadijah ajak kitaorg g family day dkt Melaka . aku senanya tak sangka yang mak aku bagi pergi sana.

first, aku g KL sentral nek ETS then naik komuter ke Stesen UKM sensorang. tu sebab title aku lone ranger sampai ke stesen UKM. hehe. act before ni aku tak pernah pun naik ETS sensorang. boleh kire. tak silap ni kali pertama dlm tahun ni hahaha. nrmnd. alhamdulillah selamat sampai kt rumah sewe Jah. petang tu pulak Jah n aku g ambil Kinah lak kt stesen UKM. alhamdulillah dapat jugak jumpa kawan baik aku dedua tu. lama dah tak jumpa sejak dah habis belaja. mmg yeksaited tak payah cakap hehe. malam tu Jah kata ada gotong royong potong bwg sume tu for famlyday besok sbb dia ditugaskan dlm hal makanan so malam tu sampai kol 12.40 baru selesai semua. malam tu tido bertiga dalam bilik Jah. dah lama  xtido sesama. huhu

so next morning hari Sabtu pkl 11 lbh barulah kitaorg bertolak g Melaka. Jah amanahkan aku bawak kereta dia sebab dia kena bawak kereta sorg hakak yg dh kawin sebab hakak tu anak ramai. aku bertiga dengan Syakinah n Sabrina naik kereta. 4 keta kami konvoi g Melaka. alhamdulillah pkl 1 pm kami selamat sampai di villa check in AFamosa Resort Melaka.

yang bestnya villa dia perghhh~ cantik siot wei. dah laa ada kolam kt belakang. private pulak tu. apaklaa mmg best. tak zabar kot nak mandi bila dah nampak kolam tu hahaha. pkl 2 barulah aku g mandi sampai pkl 4 lebih . best siott sebab dah lama x mandi kolam haha. mlm tu pulak ada taaruf ..brothers2 yg g familyday tu alahai hensemnyee. tergugat iman i. whoopss. hehe. hampir je terpikat dgn somi org. ommo ommo. sebaiklaa dah kahwin. tapikan kalau tak kahwin pun aku tk rasa akan dpt jgk hahaha.mlm tu ada bbq yg bestnya jadi prmpuan sbb kami makan je. brothers2 tu yg tolong bbq. yela deme laki kot hehe. mlm tu nak dkt pkl 12 aku mandi lagi kolam sampai kol 12 lbih . yela kan dah ada peluang mandi apa lagi mandi jele. yg bestnya sbb kolam tu private for prmpuan je so sng time mandi tu. hehe.

besok pagi nya pulak ada sukaneka. ada 3 kumpulan aku kumpulan no 3. tapi aku tak masuk sgt pun sukaneka tu aku tolong tgk je. tataw napa. maybe segan kot sbb tak kenal deme. maybe. tapi syiok tgk deme sbb riuh rendah kot time tu. best best ! tgh ddk tetiba je nama aku dipanggil. rupa-rupanya aku dapat cabutan bertuah .so dapatla towel free hehe. selalunya aku idokla nak kata bertuah sgt ttbe haritu aku jdi org yg bertuah eh hehe. mcm pkl 10 .40 cmtu kitaorg mandi lagi kolam. yela dah nak balek dah tgh hari tu so mandi kolam for the last time. rinduuuunyaaa time kat sana .rasa mcm nak pergi lagi je huhu.

pkl 1 cmtu kami bersurai semua. so time balek tu Jah bawak kete dia balek n aku n Kinah tumpang dia. tak bestnya sekejap je  masa dengan Kinah sebab kene hantar dia kt Seremban 3 . aku n Jah pn hantar la dia kt rumah sewe dia. lama jgk lepak situ mcm nk dkt sejam then barula aku n Jah balek ke Bangi balek. alhamdulillah pkl 5 sampai Bangi. malam tu makan maggi ngn Jah sambil tgk the return of superman huhu. malam tu jgk Jah buat blackcurrent dadih. dap dap. sedih jgk malam tu sebab malam tula last dpt tido ngn Jah sebab Senin dh aku nak balek Perak balek.

pagi tu lepas Jah punchcard keje kitaorg g makan before dia anta aku g stesen ukm . aku makan nasi kerabu .sedap .. mknn kan mestila sdp. kol 9 Jah anta aku g stesen UKM. again perpisahan dgn Jah pulak. sedihhh jgk time tu.. sebab fikir tataw bila dpt jumpa lagi huhu. pkl 10 aku sampai KL Sentral. mula dah perjalanan aku sensorg balek . time sampai KL sentral tu aku blur nk buat apa sebab tiket aku pkl 2.30 ptg. mmg lama doe. 4 jam tunggu sana sensorg mmg bosan huhu. jenjalan jele. beli subway. beli air kt chatime. lepas tu ddk jele dgr lagu. alhamdullilah pkl 4.44 aku sampai Batu Gajah huhu. seronok jgk nek ETS even sensorg. heee.

k laa tu je cita aku senanyee . aku rasa mesti tak ada org nk baca sebab panjang sgt hahah.

k daaaa ~


No comments:

 

ALL RESERVED BY PUTERI DIYANA.THANK YOU!