06 March, 2011

Tutorial gambar berwarna-warni

salam..pada malam yang indah ini..aku ingin membuat tutorial gambar berwarna-warni.
tutorial ini khusus untuk org yang ada adobe photoshop ok.
yelahkan tutorial nie aku buat kat adobe photoshop..
n tutorial ini adalah tutorial pertama yg aku buat dlm blog nie..eehe
adobe korunk ade kan..huhu..oke.

hoh~taw ke gmbr warna-warni 2 camne??

gambar kat ats ni lah mksd aku gambar warna-warni..huhu
maw ke buat cm gambar kat atas nie.
tutorial nie untuk org yg tak tahu lagi ok..yg dah tahu bgus le.. =)


ok..1st bukak adobe and bukak le gambar yg korunk nak buat..
mcm kat bawah ni

     

pas 2 korunk create a new layer cm no 1 yg aku tunjuk kat gambar bawah ini ok..

pas korunk tkn new layer die akan muncul layer 1 mcm gmbr kat bwh nie.



ok.lepas itu korunk pegi kat anak panah yang aku tunjuk dlm gmbr nie

sudah?pas dah tekan gradient tool die akan kuar kat cursor 2.
n then korunk tarik dari ats bucu smpai ke bucu ke bawah dan die akan jadi mcm gambar di bawah ini ok..

   

tukarkan normal ke color..


jadi le gmbr korunk mcm gmbr aku kat ats ni..siap sudah tutorial buat gmbar berwarna-warni

hoho..tht's all 4 today..
kepada siapa yg x fhm ape yg pu3 tulis kat ats nie boley tnye pu3 dkt fb ok..
add je pu3..jgn malu2 erk.huh =) k thx

hope korunk dpt ikut tutorial ini dgn besar hatinya..hehehe..
salam

2 comments:

 

ALL RESERVED BY PUTERI DIYANA.THANK YOU!